برنامه‌ریزی برای ساخت کریدور تجاری از ایران به نخجوان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

برنامه‌ریزی برای ساخت کریدور تجاری از ایران به نخجوان

رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای ساخت کریدور تجاری از ایران به نخجوان است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 13
کد خبر: ۱۲۹۳۸۳

به گزارش راهبرد معاصر الهام علی‌اف امروز (چهارشنبه) گفت: در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه ساخت کریدور جدید بین‌المللی از ایران به نخجوان و از آنجا به بازار‌های جهانی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سیلک‌وِی نیوز، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه مردم نخجوان در گذشته به دلیل کارشکنی ارمنستان با کمبود گاز مواجه بودند از کمک ایران برای تامین گاز منطقه نخجوان قدردانی کرد. در سال ۲۰۰۵ بر اساس توافقی با ایران، گاز را از ایران به نخجوان منتقل کردیم و از آستارا به آستارای ایران خط لوله گاز کشیدیم. اکنون نیز در حال انجام عملیات سوآپ میان دو کشور هستیم. از آن زمان، به این طریق گاز نخجوان تامین شده است.

علی‌اف نخجوان را جزو خاک جمهوری آذربایجان برشمرد و افزود: این منطقه در ارمنستان مسدود شده و به همین دلیل ارتباط آن با آذربایجان قطع شده است.

رئیس جمهور آذربایجان در بخش دیگری از این سخنرانی از سکوت کشور‌های غربی در برابر این اقدامات ارمنستان انتقاد و آن‌ها را به داشتن استاندارد‌های دوگانه در مواجهه با تمامیت ارضی کشور‌ها متهم کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار